Pinjaman dibawah AKPK anda layak untuk membuat pinjaman khususnya Swasta dan Kerajaan.

Sebelum itu mari saya terangkan apakah itu AKPK? AKPK ialah sebuah agensi yang ditubuhkan oleh Bank Negara Malaysia yang menyediakan perkhidmatan berukit:-
Perkhidmatan pengurusan kewangan dan kaunseling kredit, Penstrukturan pinjaman pendidikan kewangan yang bermasalah,nPendidikan kewangan. Saya percaya ramai yang mengeluh dan tention kepada sesiapa yang mengikuti program AKPK ini.

Nie saya nak kongsi kebaikkan dan keburukkan sebelum anda mengikuti program ini, Terutama untuk membuat pinjaman dibawah AKPK

Keburukan Dan Kebaikan AKPK.

KEBAIKAN AKPK

    1. Bagi yang mempunyai hutang yang terlalu tinggi dan sering diganggu oleh pihak Bank,AKPK adalah penyelesaiannya. Ini kerana AKPK menstruktur semula hutang dengan merendahkan bayaran bulanan.
   2.  Pihak bank tidak lagi mengganggu anda hutang hanya dibayar kepada AKPK.
   3.  Bayaran bunga dapat dikurangkan
   4. Mereka yang tidak dapat menyelesaiakan hutang yang tinggi dan hampir muflis.
   5. Sesuai bagi mereka yang tidak dapat menyelesaikan pinjaman tinggi dan juga blacklist contoh: hutang kredit kad dan pinjaman peribadi tidak dapat dibayar selama beberapa tahun dan disenarai hitam.

KEBURUKAN AKPK

    1. Nama akan disenarai dalam program AKPK
   2. Peserta program tidak layak untuk memohon pinjaman daripada mana-mana bank sehingga hutang dengan AKPK selesai.Contoh kalau ikut program AKPK 10 tahun maknanya 10 tahun tak boleh apply dengan mana-mana bank.
    3. Tidak sesuai untuk mereka yang tidak blacklist kerana dengan menyertai program AKPK nama anda seperti di blacklist dengan bank kerana sepanjang mengikuti program dengan AKPK anda tidak layak untuk memohon pinjaman daripada bank.

Pengalaman saya sepanjang menjadi KONSULTAN PINJAMAN:-

    Kebayakan pelanggan saya tidak menggunakan duit pinjaman dengan baik contoh menggunakan duit pinjaman untuk modifikasi kereta,pergi bercuti dan membeli belah. Ini menyumbang kepada jumlah hutang yang meningkat dan tidak mampu dibayar. Ini kerana hutang itu tadi digunakan untuk membuat sesuatu yang tidak mendatangkan manfaat dan pendapatan yang lebih kepada peminjam.
    Pemohon disarankan menggunakan sebahagian duit pinjaman bagi memulakan sesuatu perniagaan yang boleh membantu mendapatkan income bulanan bagi membantu peminjam membayar balik pinjaman.

Untuk maklumat lanjut atau urusan mengenai AKPK sila berhubung terus dengan pegawai AKPK di Pejabat AKPK berhampiran.


Bagaimanapun anda tidak perlu risau, kerana ada juga peserta yang mengikuti program AKPK telah berjaya membuat pinjaman, apa yang saya dapat tahu, sebelum anda ingin membuat pinjaman pihak AKPK akan merujuk terlebih dahulu hutang hutang anda sebelum dia membuat pengesahan untuk anda membuat pinjaman. Ya pada dasarnya dibawah AKPK anda tidak boleh membuat pinjaman, tetapi sekiranya anda benar benar memerlukan pinjaman tersebut pihak bank akan bertolak ansur untuk memberi pinjaman kepada anda mengikut syarat yang akan ditetapkan..

Kawan saya ada 2 orang mengikuti program ini malah dia berjaya membeli rumah dan membuat pinjaman perumahan daripada BANK diMalaysia.


Maklumat lebih lanjut boleh rujuk ke website AKPK dan call terus konsultansi anda. Percayalah AKPK akan cuba menyelesaikan masalah anda










11 comments:

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini HERI SANTOSO seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI SALEH di 0853-95881177 Untuk yg di luar indon telefon di +6285395881177, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

Betul ke tu bro hehe klu cmtu aq pun mau pak

Sy nk tanya saya 1 hutang kad kredit 2 loan peribadi.tp 1 loan sy bayar guna biro angkasa yg ni x de masalah bayaran ok je.tp yg dua lagi 2 ada masalah bayar sendiri dan dah bertahun sy x bayar.bolehke yg dua kes ni sy rujuk dgn akpk tanpa usik hutang yg sy bayar melalui biro angkasa sbb x tahan bank ugut nak saman bagai bebelas ribu. Harap dapat membantu

Salam..sy nk tnya sy Ada buat pinjaman peribadi Dan moto sikal di aeon kredit sy tp Ada masalah bayaran pinjaman peribadi yg xdpt bayar dh bertahun2 sy dapat bayar moto sikal sahaja yg sy mampu..sy xtahan hari2 bank call ugut suruh bayar dalam masa terdekat..sy dapat bayar moto sahaja..bank call Dan SMS sy suruh bayar..sampai nk saman sy harap akpk dpt membantu Cara penyelesaian..terima kasih

Salam..sy nk tnya sy Ada buat pinjaman peribadi Dan moto sikal di aeon kredit sy tp Ada masalah bayaran pinjaman peribadi yg xdpt bayar dh bertahun2 sy dapat bayar moto sikal sahaja yg sy mampu..sy xtahan hari2 bank call ugut suruh bayar dalam masa terdekat..sy dapat bayar moto sahaja..bank call Dan SMS sy suruh bayar..sampai nk saman sy harap akpk dpt membantu Cara penyelesaian..terima kasih

This comment has been removed by the author.

Bank mana yang masih lulus loan bagi mereka yang ada AKPK?

This comment has been removed by the author.

Assalamualaikum...saya nak beli rumah 2nd...tapi under akpk...sy call akpk kata xde halangan buat loan cume tertakluk pada bank utk bg loan atau tak... boleh x en cadangkan bank yang boleh bantu saya buat loan rumah?terima kasih

Untuk army boleh buat akpk ker....

Berapa lama tempoh yang diambil untuk bank nyahsenarai-hitam nama kita slps keluar akpk?

Entri Menarik Hari Ini